حمل و نقل زمینی داخلی

فرقی نمی‌کند کالای شما با کشتی، هواپیما یا قطار، وارد کشور شود. همیشه یک کامیون یا تریلی آن را به دست شما خواهد سپرد.

حمل و نقل جاده‌ای ضروری ترین رابط ترابری و یکی از مهمترین بخش‌های خدمات لجستیک در تمام دنیاست.
تمامی مواد خوراکی، مواد اولیه صنایع مختلف، ابزارآلات و تجهیزات سنگین، سوخت و هرچه فکرش را بکنید، از کارخانه، بندر یا فرودگاه توسط پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین روش جابجایی کالا یعنی حمل و نقل جاده‌ای به مقصد می‌رسند.

بهینه سازی حمل و نقل، مهمترین فاکتور برای صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه نهایی کالاست. کارشناسان بلم شما را در انتخاب بهترین مسیر و وسیله‌ی نقلیه مناسب راهنمایی می‌کنند.

لطفا فرم زیر را تکمیل و برای ما ارسال فرمایید.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

شرکت حمل و نقل زمینی داخلی

منظور از حمل و نقل زمینی داخلی چیست؟

فرآیند حمل و جابجایی کالا داخل مرزهای یک کشور را حمل و نقل زمینی داخلی می‌گویند که مشمول قوانین و مجوزهای ترانزیت بین‌المللی نمی‌شود. اما حمل و نقل زمینی انواع مختلفی دارد که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

انواع روش‌های حمل و نقل زمینی داخلی

یک شرکت حمل و نقل زمینی داخلی در دو حوزه تخصصی فعالیت می‌کند:

  1. حمل و نقل جاده‌ای
  2. حمل و نقل ریلی

بطور کلی جاده و راه آهن دو زیرساخت اصلی حمل و نقل زمینی داخلی و بین‌المللی هستند‌ که سالیانه برای انتقال میلیون‌ها تن بار مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. در این بین حمل و نقل جاده‌ای نقش بسیار پررنگی در تکمیل زنجیره‌ی تامین دارد و مهمترین زیرمجموعه حمل و نقل زمینی داخلی به‌شمار می‌رود.

انواع کالاهای تجاری، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، سوخت و سایر مواد خطرناک هر روزه توسط کامیون‌ها و تریلی‌ها جابجا می‌شوند. بنابراین شناخت انواع وسایل حمل و نقل جاده‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد.

بلم با مالکیت کامل تجهیزات حمل و نقل،‌ یکی از قدرتمندترین شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در کشور است. کارشناسان ما آماده ارایه خدمات لجستیکی و مشاوره تخصصی به شما مشتریان عزیز هستند. برای استعلام دقیق هزینه‌ها و انتخاب بهترین مسیر با کارشناسان بلم تماس بگیرید.

انواع تجهیزات یک شرکت حمل و نقل جاده‌ای

تجهیزات متعددی برای انتقال بارهای زمینی و جاده‌ای به کار می‌رود که می‌توان آن‌ها را به سه دسته تقسیم کرد:

۱.ماشین‌های باربری کوچک مانند وانت‌بار، وانت نیسان، وانت پیکان و… که توانایی حمل بار تا سقف ۲ تن را دارند.

۲.ماشین‌های باربری نیمه سنگین مانند کامیون، کامیونت، خاور، هیوندا، ایسوزو و … که بسته به تعداد محورها توانایی حمل بار با وزن بین ۴ تا ۱۰ تن را دارند.

۳.ماشین‌های باربری سنگین و فوق‌ سنگین مانند تریلی، ترانزیت، بوژی(هزارچرخ)، کفی، ترانزیت یخچالی، تریلی تانکر، چادری سه‌محور و… که تنوع بسیار زیادی دارند و بسته به نوع وسیله نقلیه توانایی حمل بار تا ۴۰ تن را نیز دارند.

علاوه بر وزن  و حجم بار، عوامل بسیار زیادی در انتخاب نوع وسیله حمل و نقل جاده‌ای موثر هستند. برای مثال مواد غذایی فاسدشدنی با ماشین‌های یخچال‌دار حمل می‌شوند، در حالی‌که برای حمل مایعات نیاز به تانکر داریم و نیز برای حمل تجهیزات سنگین صنعتی حتما باید از بوژی(هزارچرخ) استفاده کنیم.

حمل و نقل جاده ای

چه عواملی در انتخاب وسیله‌ی حمل و نقل زمینی موثر هستند؟

عوامل زبادی در این انتخاب نقش دارند که از بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.ظرفیت بار(ظرفیت وزنی، حجمی، ظرفیت مخزن و خط تراز مایعات)

۲.الگوی تخلیه بار(تخلیه بار از عقب، جلو، زیر و پهلو)

۳.نوع چرخ‌ها(چرخ زنجیری و لاستیکی)

۴.نوع شاسی(تمام تریلر، نیمه تریلر، شاسی یکپارچه)

برای حمل بار به تمام نقاط کشور می‌توانید از خدمات گسترده بلم لجستیک استفاده کنید. کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل زمینی داخلی بلم آماده ارائه مشاوره و ثبت سفارش شما عزیزان هستند.

مزایا حمل و نقل زمینی داخلی چیست؟

  • آسان‌ترین روش حمل و نقل: استفاده از روش‌های دریایی، هوایی و ریلی دارای محدودیت و پروتکل‌های خاصی هستند که حمل و نقل جاده‌ای خیال شما را از این بابت آسوده خواهد کرد.
  • سریع‌ترین روش بارگیری و تخلیه بار: این روش نیاز به هیچ سیستم مکملی ندارد. تنها یک جاده و یک راننده‌ ماهر نیاز است تا بار را از هر نقطه کشور به مقصد مورد نظر شما انتقال دهد.
  • انعطاف‌پذیری بالا: با روش حمل و نقل جاده‌ای زمان‌بندی حرکت، انتخاب مسیر و همچنین محل تخلیه بار دارای تنوع بسیار بیشتری نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل است.
  • دسترسی فوق‌العاده: با این روش می‌توانید به اقصی نقاط دنیا دسترسی داشته باشید. حتی مناطق صعب‌العبور و روستایی که از زیرساخت راه آهن یا فرودگاه برخوردار نیستند، برای کامیون‌ها قابل دسترسی هستند.

علاوه بر این، ایمنی در حمل و نقل نیز یک فاکتور تعیین کننده در انتخاب شرکت حمل و نقل زمینی داخلی به شمار می‌رود. آشنایی رانندگان با پیچیدگی‌های مسیر، اشراف به قوانین و مقررات حمل و نقل جاده‌ای، بیمه‌ باربری، بارنامه معتبر و سلامت ناوگان حمل و نقل، هرکدام نقش موثری در حمل و نقل ایمن دارند.

بلم لجستیک با برخورداری از ناوگانی مجهز و آماده و با پشتوانه‌ی سال‌ها تجربه موفق در عرصه‌ی حمل و نقل زمینی داخلی به شما در انتخاب بهترین روش حمل و نقل زمینی کمک خواهد کرد. جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان بلم تماس بگیرید.

سایر خدمات